A piacon többféle üzleti modell létezik a termelésirányító szoftverek területén. Nézzük át ezeket részletesen.

1.Vannak “dobozos termékek” melyek fix, elkészült megoldások, egy hatalmas, szinte gigászi méretű kézikönyvvel. Megnézem, kipróbálom, ha megfelel, akkor kifizetem, kapok egy teleptő lemezt egy kézikönyvet, és egy baráti kézfogást, hogy köszönjük az üzletet.

Ez a lehető legrosszabb megoldás, soha senki nem fogja pontosan végigolvasni a leírást, sőt esetenként a kézikönyv nem is tartalmaz minden “trükköt”, egyedi funkciót. Ha van egy lelkiismeretes (fanatikus) kolléga, aki hajlandó átrágni magát rajta, akkor lehet eredményt elérni, de iszonyatosan sok befektetett időt igényel, és nem garantált a tökéletes végeredmény.

2. Másik lehetőség egy olyan szoftver ami gyakorlatilag csak egy keretrendszer, alap funkciókkal, de minden speciális megoldást egyedileg kell konfigurálni, “felprogramozni”, beállítani. Ebben természetesen szívesen segít a fejlesztő cég is, de persze nem ingyen, illetve sok esetben még ha teljes szívükkel lelkükkel rajta is vannak, hogy segítsenek, akkor is problémákba ütközünk, hiszen nem tudnak “nyomdászul”

3. Harmadik lehetőség a teljesen egyedi fejlesztés. Ez a legnehezebb és leg költségesebb megoldás. Ahhoz, hogy igazán jó végeredmény szülessen, a nyomdának gyakorlatilag a fejlesztő céget ki kell oktatnia “nyomdásznak”. Ez nagyon sok idő, pénz, energia befektetést igényel.

Mi egy teljesen egyedi modellben hiszünk. Van egy évek alatt jól felépített rendszerünk ez adja a megoldásunk vázát. Ezt lehet közvetlenül használni, és a nyomda működését igazítani a szoftverhez vagy lehet az alapot konfigurálni, testreszabni, fejleszteni és így egy egyedileg testreszabott változatot kialakítani a rendszerből, de lehetőség van teljesen egyedi minden kötöttség nélküli rendszer, vagy modulok kialakítására is.

Hogy kinek melyik megoldás a legoptimálisabb, ezt nem lehet előre megmondani. Szükség van egy részletes egyeztetésre, folyamatfelmérésre, és ez alapján teszünk egy javaslatot, hogy milyen megoldásokat, hogyan, milyen módon érdemes bevezetni, és ez milyen előnyöket fog jelenteni a nyomda életében. Ennek az elemzésnek a birtokában pedig már látható, hogy az adott esetben mi a legjobb megoldás, és ez mennyi időt, energiát és pénzt fog igényelni, hogy megvalósulhasson.

Nincs két egyforma cég, nincs két egyforma eset. Mint ahogy minden ember, úgy minden cég is teljesen egyedi. Ez a szakmánk, ebben van gyakorlatunk. Jövünk, felmérünk, tényekkel alátámasztott javaslatot teszünk. Mindezt költségektől és kötöttségektől mentes formában. Ha pedig a megoldásunk elfogadásra került, akkor meg is valósítjuk.

Hogyan zajlik a rendszer bevezetése? – 2. Rendszerterv

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük